Početak je leta i kome na pamet pada kakav će nas vazduh dočekati samo par meseci nakon lepšeg vremena! Inicijativa Crveni bedževi je ekološki osvešćena i uporna u podizanju svesti i animiranju građana kako bi se stvorio pritisak javnosti za rešavanje problema. Nakon uspešne ulične akcije Smem li da pitam šta dišem? na centralnom gradskom trgu, 7.juna 2019. godine u glavnoj šetačkoj ulici grada Smedereva - Kralja Petra I, organizovana je druga po redu ulična akcija pod nazivom Dućan svežeg vazduha.

Realizaciji akcije koju je sprovelo udruženje građana Pro.Tok 21 priključilo se i pozorište Patos, te je uz podršku Nacionalne koalicije za decentralizaciju iz Niša u okviru programa Tvoje mesto u Srbji sproveden ovaj mini-projekat. Tezge (štandovi) su bile jednolične, ali bogate. Sa njih se građanima poklanjala provokativna “zimnica svežeg vazduha” iz naših “vazdušnih bašta”(parkova). U pitanju su tegle sa deklaracijom čistog vazduha na kojoj se nalazi njegov sastav.  Na štandu su građani mogli da uporede naše „vazdušne zimnice“ sa primercima vazduha kakav udišemo u Smederevu – velike tegle koje u sebi sadrže simbolične prikaze sastava vazduha od prošle zime (dim iz gradskih kotlarnica i individualnih ložišta, vazduh sa crvenom šljakom iz Železare i izduvnih gasova iz saobraćaja). U svakoj tegli se na dnu nalaze i crveni bedževi, koji ostaju građanima kao simboli osvešćivanja problema sa vazduhom. U našem dućanu su „domaćini“ bili volonteri koji su informisali građane o sastavu svojih proizvoda, pozivali ih da se na vreme „pripreme za zimu“, i osvesšćivali postojanje ovog velikog problema koji se tiče čitave zajednice. U „dućanu“ su imali mogućnost da ostave svoje kreativne predloge za buduće akcije inicijative Crveni bedževi. Sreću da kući ponesu po jednu upakovanu zalihu provereno čistog vazduha, za „crne dane“ kad indeks zagađenosti ponovo skoči, imalo je čak 500 Smederevaca. Duž šetačke ulice, podeljeno je bilo preko 1000 nalepnica I 1500 crvenih bedževa. 

Građani su se osvešćivali,  kako na licu mesta tako i odloženo, putem “suvenira” koje su sa sobom poneli. Na duže staze, osnažuje se kampanja i dostiže kritična masa potrebna za dalja delovanja. Osnaživanjem i povećanjem broja građana koji participiraju u aktivnostima kroz kampanju, omogućavaju se masovnije akcije u budućnosti (potpisivanje peticija, izlazak u javnost, protestovanje, i slično), čime se podstiče činjenje od strane nadležnih da ovaj problem reše. Takođe, uključivanjem većeg broja ljudi, diskusija o razrešenju problema, proširuje se i otvaraju se mogučnosti za potencijalna inovativna rešenja.
O čitavoj uličnoj akciji snimljen je kratak promo film sa intervjuima građana, koji su se promovisali putem društvenih mreža naše inicijative.